En hundralapp över

Hur kommer det sig att man (jag) kan gå timmar inne på Kicks ibland och bara titta och testa och önska att jag kunde köpa ngt av läppglansen eller nagelacken. Igår när jag gick med mamma i Farsta C så hade jag en hundralapp "över" som mamma hade lånat av mig och nyss lämnat tillbaka. Dessutom hade mamma en 20%-kupong så om jag skulle köpt ngt för den hundringen så skulle jag få det 20kr billigare.

Då kunde jag såklart inte hitta något som jag ville köpa. Kvarten innan jag fick tillbaka hundralappen så hade jag gått och tittat på en massa läppglans o ögonskuggor mm men när jag helt plötsligt hade råd blev det på något sätt inte lika kul längre. Så jag gick därifrån utan att ha inhandlat ngt nytt.


Senare på kvällen kom det förbi en kille o sålde kaffe till sin skolresa. Då kändes det som att det var meningen att jag inte hade handlat ngt för hundralappen eftersom att ett paket kaffe kostade 100kr och varken mamma eller jag hade ngra kontanter. Precis när vi var på väg o säga att han fick komma tillbaka en annan dag om han ville att vi skulle köpa så kom jag på att jag hade hundralappen i fickan fortfarande. Lucky lucky.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0