Full fart igen

Att jag inte har skrivit på ett par dagar beror inte på att jag har haft fullt upp, utan snarare på att jag har tagit ledigt från allt och gjort absolut ingen ting. Jag har gått o lagt mig tidigt, sovit ut på morgonen, tränat hund på eftermiddagen och läst lite böcker, men inte skrivit några träningsdagböcker eller gjort något som helst teoretiskt arbete.

Dessutom fick jag igår veta att jag inte kan fullfölja träningen med en av mina projekthundar eftersom att han har blivit sjuk, och behöver ca två veckor på sig att repa sig. Har fått tag på en annan hund redan och ska bara ändra lite i planeringen innan jag kör igång igen. 

Det ska bli så skönt efter utbildningen då jag kan hålla på med att endast träna hundar, och inte ha det stigande berget av teoriarbete efter att ha tränat hund i en timme.

Appropå det växande teori-berget så måste jag göra ett ryck nu o skriva träningsdagboken från kursen igår, planera träningen av den nya hunden och kanske läsa lite.

Här är lite bilder från dagen och gårdagen:

 

Majbrasan igår kväll
Majbrasan igår kväll. Den var säkert större när de tände de men som vanligt så kom vi när alla andra var på väg hem och de typ höll på att släcka den :P



En klunga vitsippor mitt på ängen
Idag på promenaden med Ronja snäddade jag över en äng. Mitt på ängen växte en liten ensam klunga med vitsippor.



Balansträning i parken
Idag fick Ronja en liten aktiveringspromenad mitt på dagen. Under promenaden hämtade hon vantar och pinnar, och balanserade på en gunga, som hon faktiskt hoppade upp på själv :)


Kommentarer
Postat av: sussi

Ha ha ha d där med brasan känner man igen=) Kul m Ronja på gungan. Imponerande!!! <3

2010-05-01 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0